Notaris nodig? Regel het online!

Heb jij een huis gekocht? Of wil je jouw hypotheek oversluiten? Dan komt daar altijd een notaris bij kijken. Maar wat kun je zelf online al regelen? Met ons digitale systeem maken wij het je zo makkelijk mogelijk!

Online notaris

We vertellen je graag eerst iets over onze werkwijze. Bij Nationale Notaris creëren we voor jou een persoonlijk online dossier. Hier vind je alle informatie omtrent jouw documenten én wat je nog online moet aanleveren onder één dak. Goed beveiligd uiteraard! Ook loopt alle communicatie vervolgens via dit persoonlijke online systeem en kun je de conceptakten inzien en doorlezen.

digitaal bv oprichten

Doe het zelf-notaris

Ervaar het zelf! Vraag eerst jouw offerte aan. Binnen 24 uur (één werkdag) nemen wij contact met jou op en ontvang je een offerte op maat. Is de offerte akkoord? Dan krijg je een eigen account in ons persoonlijke online systeem ‘Mijn Dossier’. Hierin kun jij alle nodige stukken zelf aanleveren en veilig uploaden.

Jouw notariële documenten online

Afhankelijk van jouw opdracht hebben we verschillende stukken nodig. Jouw naam, geboortedatum en adresgegevens geef je al op tijdens de offerteaanvraag. Welke overige stukken wij nodig hebben, geven we duidelijk aan nadat je de offerte hebt geaccepteerd.

Online hypotheekakte

Voor het aanmaken van jouw hypotheekakte, hebben we een getekende hypotheekofferte en een geldig legitimatiebewijs nodig. Deze offerte vraag je zelf op bij de bank of bij een tussenpersoon. Daarna kun je deze in het systeem uploaden.

Online koopovereenkomst

Meestal stelt de verkopend makelaar de koopovereenkomst op. Maar niet altijd. Bij een onderlinge, familiaire overdracht komt bijvoorbeeld vaak geen makelaar kijken. In dit geval kunnen wij de koopovereenkomst opstellen. Deze kunnen jullie vervolgens onderling, gewoon aan de keukentafel, ondertekenen.

Behalve in Amsterdam, hier heb je echt de notaris zelf bij nodig die de overeenkomst opstelt volgens Amsterdams model.  Deze kun je ook niet aan de keukentafel ondertekenen, maar dat moet digitaal óf bij de notaris op kantoor gebeuren. Hiervoor betaal je € 400. Buiten Amsterdam, bijvoorbeeld Arnhem of Rotterdam, betaal je € 200.

Online leveringsakte

Is de koopovereenkomst rond? Dan is de leveringsakte de volgende stap. Om dit op te stellen, hebben wij onder andere een ondertekende koopovereenkomst en een geldig legitimatiebewijs nodig. We controleren of alles in orde is en maken daarna de leveringsakte op. Na ondertekening en inschrijving van de leveringsakte bij het Kadaster, is de woning en/of de grond jouw eigendom. Een afschrift, welke door de notaris wordt getekend, van de ondertekende akte vormt jouw eigendomsbewijs.

Overige notariële documenten

De hypotheekakte, koopovereenkomst en leveringsakte zijn de bekendste notariële documenten. Maar afhankelijk van wat je vast wilt leggen, zijn er natuurlijk nog meer documenten waarbij wij je kunnen helpen. Bijvoorbeeld:

  • Afspraak bij de notaris

Is alles in orde? Dan maken we een afspraak bij de notaris voor de overdracht. Vooraf heb je alles zelf online geregeld, dus dit is de enige afspraak die bij de notaris op kantoor plaatsvindt. Makkelijk, toch?

Wil je meer weten over Nationale Notaris, ons online systeem of het opstellen van een bepaald document? Neem dan direct contact met ons op.